Concurrentievoordeel behalen met je restaurant

kleinere restaurant kansen

Hoe concurrentievoordeel in het restaurantbedrijf te behalen. en welke concurrerende voordelen heeft een groot restaurant over een klein restaurant?

De restaurantindustrie is zeer competitief. Tenzij u een ster chef-kok of een nieuwe keuken hebt, is de kans groot dat u problemen heeft met u te onderscheiden van de menigte.

Het behalen van een concurrentievoordeel vereist een gedetailleerde analyse van de demografie van het omliggende gebied en de aard van bestaande concurrenten. En zelfs als je succesvol bent, kunnen nieuwe concurrenten je markt op elk gewenst moment betreden om je klanten te stelen.

Aarzel niet om succesvolle strategieën van je concurrenten vast te stellen, maar begrijp dat het direct concurreren met een verankerde concurrent een slecht idee is voor een beginnende restaurateur.

Zoek een gebied met weinig concurrenten met eten wat vergelijkbaar met jou is. Pizzaria’s hebben bijvoorbeeld voldoende concurrentie van andere soorten restaurants zonder met elkaar te beconcurreren.

Welke concurrerende voordelen heeft een groot restaurant boven een klein restaurant?

Een groot restaurant kan een grotere verscheidenheid aan menu-items en sferen bieden. U creëert uw sterkste concurrentievoordeel met een strategie die andere bedrijven niet kunnen imiteren, aldus de Encyclopedia of Business.

Een groot restaurant kan strategieën gebruiken die kleine restaurants niet kunnen, en ze hebben ook fundamentele kenmerken die kleine faciliteiten niet doen. Dit geeft een groot restaurant bepaalde concurrentievoordelen op de markt.

Meer klanten bedienen

Een groot restaurant kan tegelijkertijd meer klanten bedienen. De faciliteit heeft meer zit capaciteit en meer personeel om maaltijden te koken en gasten te serveren.

Mensen kunnen in het weekend een grotere vestiging hebben, als zij geen reserveringen hebben gedaan in de loop van de tijd. Zij hebben ook meer kans om naar een groot restaurant te gaan na een speciale gebeurtenis in de buurt met een groot aantal deelnemers, zoals een professionele sport wedstrijd of een concert, uitgaande van het feit dat kleine restaurants vol zullen zijn.

Het aanbieden van gelijksoortige eten en drinken tegen een lagere prijs kan een groot voordeel zijn voor grote restaurants. De manager van een grote vestiging kan objecten in grotere hoeveelheden kopen tegen een gereduceerde prijs.

Dat omvat vers voedsel en vlees dat relatief snel moet worden gebruikt, naast andere voedingsmiddelen, dranken en algemene benodigdheden.

Een groot restaurant kan tegelijkertijd verschillende soorten sfeer aanbieden. Terwijl een kleine restaurantseigenaar kan aannemen, heeft hij het voordeel als het gaat om een ​​gezellige en intieme sfeer.

De eigenaar van een grote faciliteit kan dit bereiken door het gebouw in kleinere gebieden met muren of met eigenschappen zoals tweezijdige open haarden te verdelen. Het grote restaurant is geschikt voor een kleine groep in een eigen eetgedeelte, terwijl ook een grote groep wordt geserveerd, zoals een feestje.

Talent aannemen

De meest getalenteerde chefs willen liever werken in een groot restaurant voor betere beloning en de kans om te werken met een meer gevarieerd menu dan die van een kleinere faciliteit.

kansen in de restaurantwereld

Een groot restaurant kan ook het beste bedienend personeel aantrekken met betere betaalopties, de kans om meer tips te geven en de mogelijkheid om te serveren zonder dat u later tafels moet schoonmaken, die door personeel in grotere faciliteiten wordt behandeld.

Grote restaurants bieden meestal ook betere vooruitgangskansen, volgens het Amerikaanse Bureau voor Arbeidsstatistieken.

Kies een zeer zichtbare locatie met een geschikte consumentenbasis in de buurt. Open bijvoorbeeld geen familie restaurant in een gebied vol kantoorcomplexen. Een woonwijk met een hoog percentage gezinnen met jonge kinderen zou meer potentiële klanten aanbieden, vooral als er relatief weinig lokale restaurants zijn die momenteel de demografische dienstverlening aanbieden.

Analyseer de lokale competitie nadat u een locatie heeft gekozen. De kans is dat elke regio die u kiest, minstens een paar concurrenten heeft die zich op dezelfde consumenten richten. Andere restaurants zijn voor de hand liggende rivalen, maar supermarkten en andere bedrijven die bereid voedsel verkopen zijn ook concurrenten.

Identificeer de sterke punten van elke concurrent. Bijvoorbeeld, een supermarkt zijn kant-en-klare maaltijden zijn handig voor klanten die er zijn om huishoudelijke artikelen op te halen.

Fijne restaurants kunnen gebruik maken van chefkoks die in een bepaalde stijl uitstekend koken, waardoor ze moeilijk te verslaan zijn. Fastfoodrestaurants bieden snelle service tegen lage prijzen.

Identificeer de zwakke punten van elke concurrent. Bijvoorbeeld, de maaltijden van een supermarkt kunnen smaakvol zijn na het zitten voor vele uren, en lekker eten kan voor sommige consumenten te duur zijn. Fastfoodrestaurants bieden overal dezelfde producten aan, zodat consumenten klaar kunnen zijn voor iets nieuws.

Kies een focus voor uw restaurant, waarbij rekening wordt gehouden met de sterke en zwakke punten van uw concurrenten. Uw restaurant dient een dienst te leveren die nabijgelegen concurrenten niet kunnen evenaren, zoals nieuw eten, hogere kwaliteit of snellere service.

Het aanbieden van lagere prijzen dan uw concurrenten zou de consument aantrekken, maar de kwaliteit van uw eten en service niet in gevaar brengen.

Analyseer onmiddellijk nieuwe concurrenten om potentiële uitstroom op uw bedrijf te identificeren. Pas uw restaurant aan om te compenseren voor zinvolle verschuivingen in de nabijgelegen competitie.

Bijvoorbeeld, als een goedkope pizzeria in de buurt van uw Italiaans restaurant wordt geopend, richt u op de mogelijkheid om kwalitatief hoogwaardige voorgerechten te produceren naast pizza om uw concurrentievoordeel te behouden.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *