Voorbeeld van een SWOT-analyse voor een restaurant

sterke en zwakke punten restaurant

Het aanbieden van voedsel met vooruitzicht is een grote kracht. Wat is de belangrijkste concurrerende kracht in het restaurantbedrijf?

Uw restaurant kan het lekkerste eten serveren of de beste tafelservice bieden in uw omgeving. Maar als u de sterke en zwakke punten van uw bedrijf niet kent of de kansen en bedreigingen van uw bedrijf niet, kan uw bedrijf daar erg last van hebben.

Terwijl u voorbereidt op het uitvoeren van uw SWOT-analyse, nodigt u uw restaurantmanager, evenals uw chef-kok en assistentbeheerders uit, zodat u meer inzicht krijgt vanuit verschillende standpunten. Zo kunt u een concurrentievoordeel behalen ten opzichte van andere restaurants.

Sterke punten

De sterkten van uw restaurant liggen in wat u het beste doet, of het lekker eten serveren is, kwaliteitsservice aan de tafel bieden of een inrichting bieden die het plezier van eten in uw restaurant een onvergetelijke ervaring maakt.

Andere sterke punten kunnen bestaan ​​uit uw prijsstructuur, zoals het aanbieden van een goedkoper menu dan vergelijkbare restaurants in uw omgeving.

Als u momenteel verkeer genereert tijdens trage tijden door speciale promoties aan te bieden, zoals ‘twee maaltijden kopen, een gratis voor 5 uur’ om gasten door de deur te krijgen, dat is een kracht. Andere sterke punten kunnen onder meer een specifiek type etnisch voedsel serveren dat niet elders in het gebied wordt gedaan.

Zwakke punten

Zwakke punten geven u een idee van dingen die u in uw restaurant wilt verbeteren. Uw bedienend personeel kan bijvoorbeeld een zwakte voor uw restaurant veroorzaken, omdat u er afhankelijk bent van de persoonlijke service die zij aan elke tafel bieden.

Een andere zwakte kan bestaan ​​als u geen adequate opleiding van werknemers geeft, zoals het bedienend personeel laten zien hoe ze moeten opdienen aan tafels of uitleggen aan culinair personeel hoe u wilt dat het eten bereid en gepresenteerd wordt.

Andere zwakke punten kunnen onder andere niet consistente leveringen zijn waardoor menu items niet beschikbaar zijn en je nee moet verkopen.

Vertrouwen op een verouderd verkooppunt systeem (PoS) of zelfs het gebruik van papier om bestellingen bij te houden is ook een zwakheid, omdat er betere manieren zijn om uw voorraadkamer, order en financiële behoeften te berekenen.

Kansen

Kijk naar mogelijkheden die uw restaurant helpen om haar winst te verhogen, zoals het uitbreiden of verstrekken van verschillende soorten eten en drinken. Het profiteren van trends die verband houden met gezonder eten, kunnen betekenen dat u meer organische gerechten of salades op uw menu heeft.

Het vinden van manieren om meer verkeer te genereren tijdens langzame tijden, zoals in de namiddag, kan een kans voor groei vertegenwoordigen. Het verkopen van sommige van uw restaurantproducten, zoals salades of gebakken producten, voor mensen om te kopen en lekker naar huis te gaan is een kans.

Het aanbieden van leveringsdiensten en het opstarten of het opzetten van een doorstap om de behoeften van de mensen onderweg te ontmoeten, vertegenwoordigt nog een potentiële kans.

Bedreigingen

Concurrerende restaurants die in de buurt liggen, vormen een bedreiging voor uw bedrijf, vooral als u soortgelijk eten verkoopt of soortgelijke eet ervaringen heeft.

Nieuwe restaurants die open gaan ​​in jouw omgeving vormen ook een bedreiging, aangezien de omgeving ineens meer opties heeft waar ze hun eethuisgeld kunnen besteden.

Andere bedreigingen bestaan ​​uit de potentiële stijgende prijs van bepaalde voedingsmiddelen. Bijvoorbeeld, als u visgerechten maakt en iets negatief heeft op de garnalenmarkt, bestaat er een bedreiging als u prijzen hoeft te verhogen of nieuwe leveranciers wilt vinden, omdat u zaken kan verliezen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *